Realizacja projektu „Pascal kontra Okrasa” dla sieci sklepów Lidl

Case studies

Realizacja projektu „Pascal kontra Okrasa” dla sieci sklepów Lidl

W ramach projektu „Pascal kontra Okrasa” po raz pierwszy w Polsce w szranki stanęło dwóch kucharzy uzbrojonych w doświadczenie i osobowość medialną. Pascal Brodnicki i Karol Okrasa postanowili zmienić sposób patrzenia Polaków na gotowanie i polską kuchnię, pokazując, że gotowanie w domu może być szybkie, proste, tanie i zdrowe.

Badania mówią same za siebie

Na potrzeby launchu projektu „Pascal kontra Okrasa” zostały zrealizowane badania dotyczące zwyczajów żywieniowych Polaków. Wynika z nich, że jesteśmy przekonani, iż domowe posiłki są zdrowsze i tańsze od tych serwowanych w barach i restauracjach. Na spotkanie prasowe agencja H+K Strategies zaprosiła ponad 100 dziennikarzy.

Efekty kampanii „Pascal kontra Okrasa”

Pierwszy miesiąc trwania projektu zaowocował publikacjami, których ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 500 tys. zł. O kampanii sieci Lidl pisały zarówno najważniejsze tytuły opiniotwórcze, jak i media plotkarskie. Artykuły pojawiły się również na najbardziej popularnych portalach internetowych, w mediach handlowych, marketingowych i na blogach kulinarnych. Temat kampanii „Pascal kontra Okrasa” podejmowany był zarówno w stacjach radiowych, gazetach i na portalach o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym.

Po kilku miesiącach od startu kampanii Lidl zwyciężył w październikowym rankingu popularności sieci handlowych wśród internautów. Kampania wyprzedziła takie sieci jak IKEA czy Empik. Ranking przygotowywany został przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

Case studies