Premiera Lords of the Fallen, czyli H+K Strategies wchodzi na rynek gier wideo

Case studies

Premiera Lords of the Fallen, czyli H+K Strategies wchodzi na rynek gier wideo

Polscy producenci gier komputerowych są coraz bardziej rozpoznawalni nie tylko na rodzimym, ale także na międzynarodowym rynku. Jednym z najważniejszych aktorów na polskiej scenie game-dev jest CI Games (dawniej City Interactive). To producent dwóch części gry Sniper: Ghost Warrior. Produkcja zdobyła uznanie graczy na całym świecie i sprzedała się w nakładzie ponad 5,5 mln kopii. W październiku 2014 r. CI Games jako pierwszy polski wydawca posiadający umowę publishingową z firmami Sony i Microsoft zaprezentował swój najnowszy tytuł. Była to długo wyczekiwana przez fanów gra action-RPG o nazwie Lords of the Fallen.

Lords of the Fallen – komunikacja gry

Zespół H+K Strategies odpowiadał za komunikację premiery gry, obejmującą działania skierowane do dwóch odrębnych kategorii mediów: specjalistycznych (gry komputerowe i nowe technologie) oraz ogólnych (dzienniki, tygodniki opinii, serwisy gospodarcze i zajmujące się tematyką kulturową). Podstawową osią komunikowania produktu było przedstawienie gry Lords of the Fallen. Akcentowano fakt, że to największa polska produkcja kulturalna 2014 roku. Jej budżet produkcyjny wynosił ponad 30 mln złotych.

Równolegle agencja H+K Strategies koordynowała działania w mediach społecznościowych CI Games. Zadbano również o komunikację do polskich i zagranicznych odbiorców, wśród których warto wymienić fanów gier, przedstawicieli mediów, recenzentów oraz inwestorów.

Działania wspierające

Wśród działań wspierających launch gry Lords of the Fallen znalazły się m. in.: konferencja prasowa dla dziennikarzy, analityków giełdowych, partnerów i udziałowców CI Games. W dniu premiery komunikację wzmocniono wysyłką kreatywną oryginalnych materiałów prasowych do 30 dziennikarzy z najbardziej zasięgowych mediów (telewizja, radio, prasa, online). Ponadto zaaranżowano prawie 100 przedpremierowych testów gry.

W ciągu trzech miesięcy działań H+K Strategies wygenerowało ponad 1500 publikacji na temat Lords of the Fallen, w tym m. in. materiały w Panoramie, Teleexpresie, TVN24 Biznes i Świat, Polsat News i Polskim Radiu. Efekty pracy agencji H+K Strategies zostały docenione w dwóch międzynarodowych konkursach: Magellan Awards 2014 oraz SABRE Awards EMEA 2015 (w kategorii „Technology Software”).

Case studies