Premiera muzycznego serwisu streamingowego Spotify w Polsce

Case studies

Premiera muzycznego serwisu streamingowego Spotify w Polsce

Spotify, wielokrotnie nagradzany muzyczny serwis streamingowy, zadebiutował w Polsce 12 lutego 2013 roku. Nadrzędnym celem stworzonej wspólnie z klientem strategii było przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników. Cele komunikacyjne różniły się w zależności od etapu. Dzięki prowadzonym działaniom Spotify stał się liderem w swojej kategorii. Według badania Brand24 z lipca 2013 roku Spotify wygenerował od połowy czerwca do połowy lipca 2013 roku aż 1 354 wzmianki w Internecie. Było to niemal tyle, ile uwzględniona w teście konkurencja razem wzięta.

Etap 1: Pre-launch

Pierwszy etap przeprowadzono w styczniu i lutym 2013 roku. Polegał na współpracy z kluczowymi liderami opinii w Internecie. Celem prowadzonych działań było wykreowanie buzzu wokół Spotify i planowanej premiery. Wybrani liderzy opinii otrzymali możliwość korzystania z serwisu przed jego pojawieniem się na rynku. Na zorganizowanych spotkaniach prasowych dziennikarze otrzymali dokładne informacje dotyczące serwisu i planowanej premiery.

Etap 2: Premiera Spotify

Premiera serwisu w Polsce miała miejsce 12 lutego 2013 roku. Tego dnia i przez kolejne 2 tygodnie skupiono się na intensywnych media relations, rozpoczęto też komunikację w mediach społecznościowych (Facebook oraz Twitter). Celem prowadzonych działań było wywołanie dyskusji na temat Spotify w Polsce i akwizycja użytkowników. W tym czasie udało się wygenerować 655 publikacji w mediach tradycyjnych oraz ponad 1300 wzmianek w mediach społecznościowych. Rezultatem prowadzonej kampanii był przyrost liczby użytkowników – zaledwie w czasie pierwszego tygodnia polscy użytkownicy przesłuchali 8 milionów utworów w Spotify.

Case studies