Ewangelia wg Alexandra Jutkowitza o angażującym contencie

Marketing Communications

Ewangelia wg Alexandra Jutkowitza o angażującym contencie

Nowy York! Miasto, które nigdy nie zasypia i zaskakuje swoim eklektyzmem i nieprzewidywalnością. To tu swoją filozofię promuje Alexander Jutkowitz – ewangelista storytellingu, CEO Group SJR oraz Hill+Knowlton Strategies w USA. O tym jak bardzo magnetyzujące jest jego podejście do budowania strategii komunikacji, przekonałam się podczas 3-miesięcznego programu szkoleniowego w SJR – największej agencji publishingowej, o której nikt nie słyszał[1].

Jak twierdzi Alex, Internet jest pełen nudnego i bezosobowego contentu, takiego jak zdjęcia czy teksty, które niczego nie wyrażają; w żaden sposób nie angażują odbiorcy. W potoku contentu bez wyrazu, to marki mają szczególną szansę, by angażować odbiorców. W jaki sposób?

Kreatywne copy, estetyczne zdjęcie czy konkurs z nagrodami to banalne rozwiązania. By tworzyć naprawdę angażujący content, musi on wynikać z właściwej strategii contentowej, a ta powinna być wyrazem idei, za którą stoi marka. Aby stworzyć taką strategię, marka musi nie tylko odkryć, jakimi zasobami dysponuje, ale przede wszystkim wiedzieć co i do kogo chce powiedzieć. Wówczas biorąc pod uwagę misję, wizję oraz powód istnienia tzw. „Purpose”, można określić ideę, która poniesie kluczowe przekazy do naszych odbiorców. Nie bez znaczenia pozostają tematy i zagadnienia, o których chcemy mówić. Zaś format czy kanał komunikacji, stają się tylko naturalną wypadkową tego podejścia.

Jak twierdzi Alexander Jutkowitz, wartościowy content powinien uwzględniać 3 kluczowe elementy: „WONDER” (element zaskoczenia, opowieści i fantastyki, niczym z komiksu Marvela), „WISDOM” (element wiedzy i edukacji) oraz DELIGHT (element przyjemności, satysfakcji i rozrywki). Spełniając te warunki brzegowe, marki mogą śmiało konkurować z wszechobecnym nieatrakcyjnym, contentem. Ostrzegam – kiedy raz spróbuje się tego podejścia, żaden content nie będzie już taki jak sam.

Alex Jutkowitz w USA pełni rolę CEO SJR oraz Hill+Knowlton Strategies. Skutecznie łączy te dwa światy i tworzy z nich najbardziej niepowtarzalny nowojorski koktajl. W Europie SJR swój oddział ma już w Londynie i Paryżu. Teraz przywożę jego filozofię do Warszawy i z jego osobistym wsparciem, zamierzam wszystkim klientom serwować ten wybitny kupaż.

 

[1] https://www.fastcompany.com/3028118/meet-the-biggest-publishing-company-youve-never-heard-of

Katarzyna Fabjaniak

Katarzyna Fabjaniak

Jako Group Account Director w H+K odpowiada za zarządzanie i strategiczny rozwój klientów z obszaru komunikacji korporacyjnej i produktowej. Odpowiada za jakość obsługi oraz efektywność działań realizowanych dla Klientów.

Swoje wieloletnie doświadczenie zdobywała pracując dla największych Klientów reprezentujących różne branże m.in. FMCG, entertainment, transportową, energetyczną, real estate czy pharmaceutical. Pracowała m.in. dla takich marek, jak McDonald’s, Procter & Gamble, LIDL, Lotte Wedel, Robert BOSCH, Reebok, Grupa Żywiec, CEDC, Diageo, Wizz Air, Mobilis, Groupe SEB, UPC, Disney Channels, Unilever, Coca Cola, Grupa LUX MED, GlaxoSmithKline, Grunenthal, SCA Hygiene Products, Grupa PHN SA, SGI Baltis, ATAL, Globe Trade Centre (GTC), Gaspol, Gazprom. Posiada doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi i ich implementacji na lokalnych rynkach. W H+K odpowiadała m.in. za kompleksową realizację kampanii Procter & Gamble „Dziękuję Ci Mamo” na 9 rynkach CE.

Specjalizuje się w planowaniu i realizacji strategii komunikacji zintegrowanej marek i firm, a także komunikacji kryzysowej. Posiada silne kompetencje w obszarze komunikacji wewnętrznej, employer branding oraz CSR. W swojej pracy przede wszystkim stawia na efektywność, wysoką jakość pracy oraz realizację celów.

Autorka publikacji naukowych i tekstów w mediach. Prowadzi szkolenia z zakresu wystąpień medialnych, komunikacji kryzysowej oraz komunikacji zintegrowanej.

Absolwentka Szkoły Strategii Marki przy SAR, Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Muzycznego. Zwyciężczyni konkursu na najbardziej kreatywny zespół PR w Polsce w konkursie Cannes Lions.

Proponowane