Ewangelia wg Alexandra Jutkowitza o angażującym contencie
Marketing Communications

Ewangelia wg Alexandra Jutkowitza o angażującym contencie

Nowy York! Miasto, które nigdy nie zasypia i zaskakuje swoim eklektyzmem i nieprzewidywalnością. To tu swoją filozofię promuje Alexander Jutkowitz – ewangelista storytellingu, CEO Group SJR oraz Hill+Knowlton Strategies w USA. O tym jak bardzo magnetyzujące jest jego podejście do budowania strategii komunikacji, przekonałam się podczas 3-miesięcznego programu szkoleniowego w SJR – największej agencji publishingowej, o której nikt nie słyszał[1].

Jak twierdzi Alex, Internet jest pełen nudnego i bezosobowego contentu, takiego jak zdjęcia czy teksty, które niczego nie wyrażają; w żaden sposób nie angażują odbiorcy. W potoku contentu bez wyrazu, to marki mają szczególną szansę, by angażować odbiorców. W jaki sposób?

Kreatywne copy, estetyczne zdjęcie czy konkurs z nagrodami to banalne rozwiązania. By tworzyć naprawdę angażujący content, musi on wynikać z właściwej strategii contentowej, a ta powinna być wyrazem idei, za którą stoi marka. Aby stworzyć taką strategię, marka musi nie tylko odkryć, jakimi zasobami dysponuje, ale przede wszystkim wiedzieć co i do kogo chce powiedzieć. Wówczas biorąc pod uwagę misję, wizję oraz powód istnienia tzw. „Purpose”, można określić ideę, która poniesie kluczowe przekazy do naszych odbiorców. Nie bez znaczenia pozostają tematy i zagadnienia, o których chcemy mówić. Zaś format czy kanał komunikacji, stają się tylko naturalną wypadkową tego podejścia.

Jak twierdzi Alexander Jutkowitz, wartościowy content powinien uwzględniać 3 kluczowe elementy: „WONDER” (element zaskoczenia, opowieści i fantastyki, niczym z komiksu Marvela), „WISDOM” (element wiedzy i edukacji) oraz DELIGHT (element przyjemności, satysfakcji i rozrywki). Spełniając te warunki brzegowe, marki mogą śmiało konkurować z wszechobecnym nieatrakcyjnym, contentem. Ostrzegam – kiedy raz spróbuje się tego podejścia, żaden content nie będzie już taki jak sam.

Alex Jutkowitz w USA pełni rolę CEO SJR oraz Hill+Knowlton Strategies. Skutecznie łączy te dwa światy i tworzy z nich najbardziej niepowtarzalny nowojorski koktajl. W Europie SJR swój oddział ma już w Londynie i Paryżu. Teraz przywożę jego filozofię do Warszawy i z jego osobistym wsparciem, zamierzam wszystkim klientom serwować ten wybitny kupaż.

 

[1] https://www.fastcompany.com/3028118/meet-the-biggest-publishing-company-youve-never-heard-of

Katarzyna Fabjaniak

Jako Managing Director w H+K odpowiada za zarządzanie i strategiczny rozwój klientów z obszaru komunikacji korporacyjnej i produktowej.

Proponowane