Hill+Knowlton Strategies w pierwszej trójce firm PR z najwyższym „fee income” za rok 2017
Biuro prasowe

Hill+Knowlton Strategies w pierwszej trójce firm PR z najwyższym „fee income” za rok 2017

Agencja Hill+Knowlton Strategies znalazła się na podium rankingu firm PR z najwyższym „fee income” według raportu Związku Firm Public Relations „Ranking agencji PR wg: „Fee income”- 2017”. Agencja zajęła trzecie miejsce w rankingu indywidualnym z „fee income” w wysokości 8 650 000 zł. Jej głównymi klientami w 2017 roku byli: Boeing, Facebook, Huawei, Spotify i Uber.

 

„2017 rok był dla nas pod wieloma względami wyjątkowy.” – komentuje Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Stategies – „Rekordowy wzrost przychodów z honorariów (fee) był spowodowany przede wszystkim dalszym bardzo dynamicznym rozwojem praktyki Corporate agencji, w tym rozwinięciem nowej specjalności sektorowej w branży Fintech/Blockchain. Nowym dużym klientem agenci została m.in. Komisja Europejska, dla której przez cały 2017 rok realizowaliśmy kampanię Invest EU. Wzrost ogólnych przychodów ze sprzedaży zawdzięczamy w znacznej mierze dalszemu rozbudowywaniu funkcji regionalnego hub-u komunikacyjnego firmy Huawei, w ramach którego realizowaliśmy szereg projektów w wybranych krajach regionu CEE & Nordics. Na sukces rynkowy minionego roku składają się również odnowione kontrakty z praktycznie wszystkimi naszymi dotychczasowymi klientami. W 2018 roku agencja dalej dynamicznie się rozwija i prognozujemy solidny dwucyfrowy wzrost.” – dodaje szef agencji.

 

W tegorocznej edycji wzięło udział 17 agencji PR oraz 5 agencji PR w rankingu grup. Listę najlepiej zarabiających firm PR w rankingu indywidualnym otwiera Partner of Promotion Sp. z o.o.  z „fee income” w wysokości 20 990 000 zł. Drugie miejsce zajęła agencja MSLGROUP Sp. z o.o. z „fee income” o wartości 16 030 000 zł. Natomiast w rankingu grup agencji PR na pierwszym miejscu
wg kryterium „fee income” uplasowała się grupa Walk z wynikiem 11 560 000 zł. Drugie miejsce zajęła Grupa InnerCorp z „fee income” 7 850 000 zł, a trzecie 38 Group z wynikiem 6 750 000 zł.

W ramach realizacji projektu „Ranking agencji PR wg: „Fee income”- 2017” przeprowadzono dziesięć audytów dla wybranych losowo agencji PR. Metodologia rankingu była oparta o zebrane dane takie jak: wielkość przychodów netto ze sprzedaży usług w tys. zł
w 2017 r.(zgodnie z CIT8) z pominięciem pozostałych przychodów operacyjnych i finansowych, wartość wskaźnika „Fee income” za 2017, pięciu głównych klientów agencji w 2017 roku oraz średnioroczną liczbę osób zatrudnionych w agencji w 2017 roku.

Proponowane