POLITYCY NA TWITTERZE: Ranking kont obserwowanych przez polskich parlamentarzystów
Biuro prasowe

POLITYCY NA TWITTERZE: Ranking kont obserwowanych przez polskich parlamentarzystówPOLITYCY NA TWITTERZE: Ranking kont obserwowanych przez polskich parlamentarzystów

Agencja Hill+Knowlton Strategies już po raz czwarty sprawdziła kogo na Twitterze najchętniej obserwują polscy parlamentarzyści. Wynikiem badania, które zostało zrealizowane pod koniec 2017 roku, jest raport „Politycy na Twitterze” przygotowany we współpracy z serwisem Twiangulate.

Twitter nieprzerwanie od kilku lat jest medium, z którego najchętniej korzystają politycy, dziennikarze, organizacje pozarządowe i sportowcy. Portal zyskał przychylność właśnie tych grup zawodowych, ponieważ pozwala na najszybsze spośród pozostałych mediów społecznościowych reagowanie na bieżące wydarzenia. Polscy politycy coraz częściej doceniają te możliwości, a popularność Twittera na przestrzeni ostatnich lat jest coraz większa.

Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez Hill+Knowlton Strategies, liczba kont prowadzonych przez parlamentarzystów wzrosła, jednak odsetek profili aktywnych wciąż jest niewielki. Z 460 posłów Sejmu obecnie 315 ma konta na Twitterze, z czego tylko 252 to profile aktywne. Natomiast ze 100 senatorów, 44 z nich założyło profile na tym kanale społecznościowym, przy czym zaledwie 24 przedstawicieli aktywnie z nich korzysta. Dla kontrastu, w badaniu przeprowadzonym przez H+K Strategies w 2016 roku na grupie polskich posłów i senatorów konto na Twitterze miało 305 z nich, z czego 204 było aktywnych.

„Regularne przeprowadzanie badania sprawia, że jesteśmy w stanie obserwować i analizować tendencje oraz zmiany, które zaszły na przestrzeni kilku ostatnich lat. Popularność Twittera wśród polskich polityków z roku na rok rośnie, jednak pomimo tego pozostałe dane i wnioski z obserwacji mocno rozczarowują. Przede wszystkim ze względu na fakt, że wiele z kont polskich polityków jest po prostu profilami widmo, a z kolei profile niektórych polityków bardziej przypominają tablicę ogłoszeń, niż komunikaty mające na celu nawiązanie dialogu ze swoimi odbiorcami, co jest pożądane szczególnie przez młodych obywateli. Może to świadczyć o nadal niskiej świadomości potrzeby otwartej i bezpośredniej komunikacji polityków poprzez social media, takiej która pokazuje opinie, zachęca do interakcji oraz wymiany myśli na tematy ważne dla uczestników debaty i jej obserwatorów” – podkreśla Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies.

Na podstawie danych dostarczonych przez Twiangulate, Hill+Knowlton Strategies przygotowało zestawienie najchętniej obserwowanych przez parlamentarzystów kont na Twitterze (w każdej z kategorii przyjrzeliśmy się 10 postaciom, mediom oraz instytucjom z największą liczbą obserwatorów), segregując je w następujące rankingi:

Top 10: Politycy
Top 10: Dziennikarze
Top 10: Media
Top 10: Influencerzy
Top 10: Instytucje

Analiza tweetów z ostatniego roku pokazuje, że politycy traktują Twittera jako szybką platformę jedynie do wysyłania komunikatu, nie wykorzystując w pełni jego potencjału. Mogliśmy się również przekonać, że temat funkcjonowania i użytkowania samej platformy jest także obcy jego użytkownikom. Najlepiej świadczy o tym niedawna sytuacja, w której Polska Agencja Prasowa opublikowała depeszę opierając się na tweet’cie opublikowanym na fałszywym koncie szefa rządu, a nie zweryfikowanym przez Twitter (w formie niebieskiego znaczka) prawdziwym profilu.

O badaniu

W badaniu, które agencja Hill and Knowlton Strategies przeprowadziła wspólnie serwisem Twiangulate (narzędziem wyspecjalizowanym w wyszukiwaniu, analizowaniu i mapowaniu powiązań sieci społecznych na Twitterze) zostało w sumie przeanalizowanych 359 profili polskich parlamentarzystów.

Pełna treść raportu w formacie pdf do pobrania poniżej.

Proponowane