Co ma burger do wiatraka?

Co ma burger do wiatraka?

Kiedy zaczynam wspominać głośno, czy to w pracy, czy w środowisku towarzyskim, o tematach, jakimi zajmuję się w ramach PR medycznego, najczęściej widzę lekką konsternację. Czasem nawet niesmak, wielkie oczy i… zapada niezręczna cisza. Bez wątpienia podobnych reakcji można spodziewać się wśród dziennikarzy, którzy otwierają informację prasową nt. zapalenia pęcherza moczowego albo mięśniaków macicy. Co zrobić, aby tematy zdrowotne, czasem trudne albo intymne, nie wzbudzały zniesmaczenia i zaintrygowały odbiorcę?

Można to zrobić np. poprzez ubranie tematu w intrygujący kontekst. Jak napisać o problemach dróg moczowych? Powiązać je z seksem. Lekko figlarny, ale bogaty w ciekawe dane materiał prasowy dotyczący życia seksualnego Polaków zawsze będzie bardziej interesujący niż kolejna informacja prasowa o „łapaniu wilka”.

Trudny temat związany z dolegliwościami intymnymi, jakimi są mięśniaki macicy, warto podjąć w emocjonalny sposób. Sposobem na to jest ubranie tego tematu w prawdziwą historię. Mowa o pacjentce, która dzięki leczeniu farmakologicznemu mięśniaków nie została skierowana pod nóż i może starać się o dziecko.

Są też tematy okołofarmaceutyczne, ale w dalszym ciągu związane z szeroko pojętym dbaniem o zdrowie. Jak pokazać dziennikarzom, że nowa pasta do zębów, która chroni je aktywnie przed cukrami, jest warta uwagi bardziej niż pozostałe 10 rodzajów? Można np. pokazać, że cukier, który jest tak bardzo szkodliwy dla płytki nazębnej, znajduje się nie tylko w słodyczach, ale np.… w burgerze. I zaprosić dziennikarzy na pysznego burgera wprost z Food Trucka zaparkowanego pod ich wydawnictwem. A na deser wręczyć tyle kostek cukru, ile faktycznie delikwent skonsumował wraz z burgerem zapijanym colą.

#aquafresh #kapitanaquafresh #foodtrack #burger #sogood #warszawa #warsaw

A photo posted by Kapitan Aquafresh (@kapitan_aquafresh) on


W poprzednim poście mówiłam o ograniczeniach, jakie prawo farmaceutyczne nakłada na tematy związane z produktami aptecznymi i nie tylko. Jak widać, można „mieć ciastko i zjeść ciastko”, pod warunkiem że umiejętnie połączymy suche fakty z fajnym, ciekawym kontentem.

Aleksandra Daniszewska

Aleksandra Daniszewska

Aleksandra zakończyła swoją pracę w H+K. Specjalizuje się w dziedzinie PR-u związanego z branżą zdrowotną. Była zaangażowana w realizację projektów takich jak „Między nami kobietami”, dotyczący kobiet z problemami ginekologicznymi dla firmy Gedeon Richter, czy PR produktowego marek firmy TEVA, takich jak Vicks, Hepatil, Aviomarin, Antidral, ViboVit, Flegamina oraz Supremin.

Proponowane