Przyszłość, która właśnie nadeszła!
Digital

Przyszłość, która właśnie nadeszła!

Jeśli jeszcze nie wierzycie, że jedynym słusznym kierunkiem dla unowocześnienia mediów jest technologia rodem z filmów science-fiction, to teraz uwierzycie. Właśnie otworzono nowoczesne Centrum Analiz Medialnych UW, które wykorzystując sprzęt dostępny tylko dla najlepszych (Uniwersytetu Harvarda czy MIT), wprowadzi nas w przyszłość.

To kolejny krok w cyfryzacji mediów – takie badania nie były dotąd prowadzone w Europie Środkowo-Wschodniej. Wykorzystanie technologii VR (Virtual Reality), identyfikacja emocji i nastrojów konsumentów poprzez prowadzenie pomiarów biometrycznych czy mierzenia fal mózgowych to tylko niektóre badania, które pozwolą nam jeszcze lepiej poznać, jak odbiera się obecnie przekazy medialne. Naukowcy z pewnością zmienią świat nie tylko e-commerce i Social Media, ale wykorzystają wiedzę w prawdziwym życiu – w sklepach, bankach czy stacjach benzynowych.

Naukowcy będą korzystać z metod, które monitorując ruchy mięśni twarzy (rozwiązanie Affectiva), pozwolą odczytać emocje towarzyszące np. odbiorcy reklamy podczas jej oglądania. Dzięki temu przekonamy się, czy ludzie reagują na nasz przekaz reklamowy tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Do dyspozycji CAM będzie także szereg innych rozwiązań, między innymi rozbudowana aparatura okulograficzna taka jak Tobii Pro Glasses 2 – 100 Hz, dzięki której można śledzić ruchy gałek ocznych respondenta przeglądającego stronę internetową czy półkę w sklepie.

Co najważniejsze – ale i najciekawsze – naukowcy zajmować się będą przede wszystkim badaniem aktywności człowieka w wirtualnej rzeczywistości na specjalnie utworzonej arenie VR. Najnowocześniejsza aparatura taka jak Oculus Rift VR Headset, HTC Vive, SONY PlayStation VR wraz z integracjami okulograficznymi, pomoże poznać możliwości i ograniczenia technologii VR i AR (Augmented Reality), a przy tym połączy przyjemne z pożytecznym. CAM bowiem zajmował się będzie również analizą zachowania człowieka podczas grania w gry i sprawdzał, jak wpływają one na nasze życie. Czyż nie jest to praca marzeń?

Proponowane