Virtual Real Estate

Corporate

Virtual Real Estate

Wraz z rozwojem technologii zmienia się również sposób, w jaki firmy z sektora nieruchomości komercyjnych komunikują się ze światem i prezentują swoje budynki. W trwającej bitwie o najemcę już nie wystarczą standardowe argumenty, jak nowoczesna powierzchnia czy doskonała lokalizacja. Deweloperzy sięgają po nowe technologie i innowacyjne sposoby promocji swoich inwestycji i wychodzi im to całkiem nieźle.

By zaprezentować szerokiej publiczności projekt budynku na długo przed początkiem jego realizacji, deweloperzy od dawna korzystają z renderingów graficznych, które służą jako wizualizacje przyszłego obiektu. Powszechne są też wirtualne spacery, gdzie dzięki paru kliknięciom myszki każdy może zobaczyć, jak będzie wyglądało dane wnętrze. Jednak w dobie wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality), wiele firm inwestuje w jeszcze ciekawsze rozwiązania.

Technologia Virtual Reality pozwala odbiorcy „przenieść się” do projektu dewelopera i przeżyć doświadczenie zbliżone do prawdziwego zwiedzania obiektu. Zestaw VR oraz aplikacja na smartfonie wystarczą, by dziennikarz, potencjalny klient czy inwestor był w stanie znaleźć się w budynku, który jeszcze nie powstał lub jest oddalony o wiele kilometrów. Od ręki mogą sprawdzić ofertę dewelopera, zweryfikować rozlokowanie pomieszczeń, a nawet sprawdzić najbliższą okolicę oraz elementy krajobrazu. Co więcej, połączenie wirtualnej rzeczywistości z natychmiastową reakcją na uwagi odbiorcy, pozwala na pokazanie najemcom ich przyszłej siedziby w wymarzonym przez nich kształcie.

Na kolejny poziom VR wspiął się Microsoft z technologią HoloLens, z której również chętnie korzystają firmy z sektora nieruchomości. Gogle HoloLens łączą dwa światy – rzeczywisty i wirtualny – wyświetlając obrazy porównywalne z hologramami, a samo urządzenie obsługiwane jest za pomocą gestów i poleceń głosowych. W ramach komunikacji nowej inwestycji, z „mixed reality” skorzystało już Ghelamco, belgijski deweloper działający na polskim rynku. Podczas prezentacji sprzedażowej firma wyświetliła wieżowiec planowany na koniec 2019 r. w skali 1:1. Wykorzystując ten innowacyjny sposób promocji jako pierwszy na polskim rynku, deweloper natychmiastowo zwrócił uwagę na powstający projekt nie tylko mediów branżowych, lecz także szeroko pojętych ogólnoinformacyjnych i technologicznych.

Microsoft Virtual Reality Źródło: Microsoft

Także beacony (nadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth Low Energy) znalazły swoje miejsce podczas prezentacji przestrzeni biurowej, ułatwiając zwiedzającym poruszanie się po wnętrzu. Przykładowo, w warszawskim biurowcu Postępu 14, deweloper stworzył specjalny showroom, po którym potencjalny klient może spacerować z tabletem w ręku. Po namierzeniu go przez rozlokowane w pomieszczeniu beacony, na ekranie urządzenia uruchamiana jest interaktywna aplikacja, łącząca technologię 360 z augmented reality (AR).

Virtual Reality GhelamcoŹródło: Ghelamco

Branża nieruchomości chłonie jak gąbka wszelkie nowinki technologiczne, zarówno w zakresie realizacji inwestycji, jak i ich komunikacji. Nowoczesne sposoby prezentacji budynków pozostawiają niewiele dla naszej wyobraźni, ale w tak szybko rozwijającym się sektorze dostęp do szczegółowych informacji jest niezwykle cenny. Co interesujące, niektórzy deweloperzy, by nadążyć za wprowadzanymi zmianami, decydują się na utworzenie nowego stanowiska (np. menedżera ds. innowacji) i zatrudnianie ekspertów, których głównym zadaniem jest wdrażanie nowych rozwiązań w danej organizacji.

Weronika Ukleja

Weronika Ukleja

Weronika należy do zespołu Corporate Practice, gdzie m.in. jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne klientów z sektora nieruchomości. Weronika realizowała także działania z zakresu Employer Branding. Wcześniejsze doświadczenie zdobywała jako reporter w radiu i telewizji.

Proponowane